Loading...

Nieuws

4 Tips om je afstand te vergroten

Geplaatst op: 5 Januari 2021
4 Tips om je afstand te vergroten

Je bent aan het thuiswerken doordat je niet naar kantoor kan door corona en je loopt om de dag een rondje hard. Je moet er toch even uit! Vaak het zelfde rondje. Maar je wil eigenlijk we leen keer verder! Maar hoe ga je dat realiseren zonder blessures op te lopen? 1 Pas je tempo aan! Loop langzamer dan je normaal doet. Hierdoor stijgt je hartslag minder snel en kost het minder energie! Hierdoor hou je het langer vol. Wanneer je met een hartslagmeter loopt, loop dan maximaal tussen de 70% tot 80% van je max hartslag. (Globale vuistregel = max hartslag = 220 minus je leeftijd) https://www.zierrunning.nl/showitems.php... 2 Maximaal 10% / 20% extra van je normale rondje! Bouw je afstand geleidelijk uit, maar niet meer dan 10% / 20% meer dan je gewoonlijk gewent bent. Dus loop je rondjes van 5 km, Loop dan 500m tot 1000m extra. Doe voor de rest van de week weer je gewone rondje. Herhaal dit nog een weekje voordat je weer wat verder gaat. Let wel op; dit geldt dus wel als je 3x / week hardloopt! 3 Water en extra brandstof Wie langer dan een uur hardloopt, dient onderweg water en extra brandstof te tanken. Je hebt niet alleen energie voor je spieren nodig, maar ook elektrolyten (mineralen die je uitzweet, zoals natrium, calcium en ) die zorgdragen voor de opname van vloeistoffen in je lichaam. Veel gel of isotone dranken hebben deze benodigde elektrolyten. Als je echt lang gaat, 1,5 tot 2 uur, dan kan je beter al na een half uur beginnen met bijtanken. Gel’s zijn verreweg het makkelijkst mee te nemen en naar binnen te werken tijdens je training. https://www.zierrunning.nl/showitems.php... 4 Wandel af en toe een stukje! Je mag onderweg best een stukje wandelen. Je hartslag daalt weer wat. Je ademhaling komt weer tot rust. Je spieren kunnen zich even ontspannen. En je kan je gel en water makkelijker naar binnen werken. Zo spaar je energie en krachten en houd je het uiteindelijk langer vol en herstel je beter voor je volgende training!

terug
Je gegevens worden nooit met derden gedeeld